ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖS MERAS SKELBIA KONKURSĄ ELEKTRĖNŲ GLOBOS NAMŲ DIREKTORIAUS PAREIGOMS EITI
Skelbimo Nr.: 102664
Skelbimo data: 2025-02-13
Skelbimas galioja ir dokumentai renkami iki: Dokumentai teikiami tik per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą VATIS Iki 2025-02-27 įskaitytinai
Konkursą inicijuojanti įstaiga: Elektrėnų savivaldybės administracija
Konkursą organizuojanti įstaiga: Elektrėnų savivaldybės administracija
Pareigos: Elektrėnų socialinės globos namų direktorius
Pareiginės algos koeficientas: 2,05
Pareiginė alga (neatskaičius mokesčių) nuo: 3660,07
Darbo vieta (miestas): Elektrėnai
Informacija: Išsamią informaciją suteiks Socialinės paramos skyriaus vedėja Violeta Šimkūnienė, Tel. Nr. +370 650 32 216; +370 652 50 890, el. paštas [email protected]
Konkurso forma: testas žodžiu(pokalbis)
ELEKTRĖNŲ SOCIALINĖS GLOBOS NAMŲ DIREKTORIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS PAREIGYBĖ
1. Elektrėnų socialinės globos namų (toliau – Globos namų) direktorius yra šios įstaigos vadovas, dirbantis pagal darbo sutartį.
2. Pareigybės lygis – A1.
3. Globos namų direktorius tiesiogiai pavaldus Savivaldybės merui, atskaitingas – Savivaldybės tarybai.
4. Savivaldybės meras konkurso būdu penkerių metų kadencijai skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Globos namų direktorių, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su direktoriaus darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
5. Globos namų direktoriaus funkcijas jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos metu ir kitais atvejais, kai jis negali eiti pareigų, vykdo Savivaldybės mero potvarkiu paskirtas Globos namų darbuotojas.
6. Globos namų direktorius savo veikloje turi vadovautis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, įstaigos įstatais ir šiais pareiginiais nuostatais.
II SKYRIUS SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
7. Globos namų direktoriaus pareigas einantis asmuo turi atitikti šiuos bendruosius ir specialiuosius reikalavimus:
7.1. bendrieji kvalifikaciniai reikalavimai:
7.1.1. būti Lietuvos Respublikos pilietis arba turėti leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje,
7.1.2. mokėti valstybinę kalbą pagal trečią valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, nustatytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų patvirtinimo ir įgyvendinimo“,
7.1.3. turėti ne mažiau kaip 1 metų profesinio darbo patirtį socialinės paramos srityse ir aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą (magistro kvalifikacinį laipsnį),
7.1.4. atitikti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme įstaigų vadovų nepriekaištingai reputacijai nustatytus reikalavimus;
7.2. specialieji kvalifikaciniai reikalavimai:
7.2.1. išmanyti ir gebėti taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymus bei kitus teisės aktus, reglamentuojančius socialinių paslaugų planavimą, organizavimą ir vykdymą, socialinių paslaugų įstaigų administravimą ir finansavimą, darbo santykių organizavimą,
7.2.2. išmanyti socialinės paramos politikos, ekonomikos, teisės, vadybos, finansų, personalo valdymo, administravimo bei darbo santykių reguliavimo pagrindus ir gebėti taikyti šias žinias organizuojant ir planuojant Globos namų veiklą,
7.2.3. žinoti socialinės paramos sistemos veikimo principus ir būti susipažinusiam su elektroniniais socialinės paramos duomenų tvarkymo technologiniais sprendimais, jų būdais ir jų plėtra,
7.2.4. mokėti sudaryti įstaigos plėtros bei veiklos programas ir projektus,
7.2.5. turėti vadybinių kompetencijų, kurios apima gebėjimą planuoti ir organizuoti pavaldžių darbuotojų veiklą, siekiant optimaliais sprendimais gerinti visos įstaigos ir kiekvieno darbuotojo darbo kokybę, atsižvelgiant į Globos namų funkcijas ir veiklos specifiškumą, taip pat prižiūrėti ir kontroliuoti Globos namų darbą,
7.2.6. gebėti nustatyti rizikingas įstaigos veiklos sritis ir taikyti tinkamus krizių valdymo modelius,
7.2.7. išmanyti antikorupcinės aplinkos formavimo principus,
7.2.8. žinoti saugos darbe, priešgaisrinės saugos, elektros saugos reikalavimus,
7.2.9. mokėti naudotis šiuolaikinėmis technologijomis ir ryšio priemonėmis (dokumentų rengimo ir apdorojimo programomis, interneto naršykle (-ėmis), elektroninio pašto programa (-omis) ir kt.),
7.2.10. laikytis konfidencialumo, apie klientus žinomą informaciją teikti tik įstatymų numatytais atvejais.
III SKYRIUS ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
8. Globos namų direktorius vykdo šias funkcijas:
8.1. organizuoja Globos namų darbą ir atsako už nustatytų įstaigos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir pavestų funkcijų vykdymą;
8.2. užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Savivaldybės tarybos sprendimų ir kitų teisė aktų, susijusių su Globos namų funkcijų atlikimu, vykdymą;
8.3. analizuoja Globos namų veiklos ir valdymo išteklių būklę, planuoja Globos namų žmogiškuosius, materialiuosius ir finansinius išteklius, atsako už jų panaudojimą ir vykdo su tuo susijusias funkcijas;
8.4. nustato Globos namų struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą;
8.5. tvirtina Globos namų vidaus tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybių aprašymus, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus jo kompetencijai priskirtais klausimais ir kontroliuoti jų vykdymą;
8.6. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Globos namų darbuotojus, pasirašo su jais darbo sutartis, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas;
8.7. skiria Globos namų darbuotojams paskatinimus, taiko drausminę atsakomybę, rūpinasi darbuotojų darbo kvalifikacija ir profesionalumu, tobulina darbo metodiką;
8.8. teisės aktų nustatyta tvarka pagal patvirtintą darbo užmokesčio fondą nustato darbuotojų darbo užmokestį, priemokas, premijas ar kitus mokėjimus, neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų lėšų;
8.9. pagal kompetenciją leidžia įsakymus, kitus tvarkomuosius dokumentus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi;
8.10. sudaro darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas, tvirtina darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijas, užtikrina etikos normų laikymąsi;
8.11. pagal savo kompetenciją veikia Globos namų vardu, atstovauja Globos namams teisme ir kitose įstaigose ir organizacijose arba įgalioja kitus darbuotojus atstovauti Globos namams;
8.12. teisės aktų nustatyta tvarka disponuoja Globos namams perduotu valstybės ir savivaldybės turtu ir lėšomis, užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, atsako už tikslinį lėšų panaudojimą, turi parašo teisę banko dokumentuose;
8.13. organizuoja Globos namų darbo plano vykdymą, planuoja Globos namų veiklos kryptis ir kartą per metus atsiskaito Savivaldybės tarybai už darbų vykdymą;
8.14. garantuoja, kad pagal teisės aktus teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
8.15. užtikrina veiksmingą Globos namų vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
8.16. sudaro metinę Globos namų pajamų ir išlaidų sąmatą;
8.17. organizuoja viešųjų pirkimų dokumentų ir sutarčių projektų Globos namų kompetencijos klausimais rengimą ir įgyvendinimą;
8.18. teisės aktų nustatyta tvarka tvirtina metinius Globos namų veiklos planus;
8.19. sudaro sąlygas darbuotojams mokytis, tobulinti įgūdžius ir kelti kvalifikaciją;
8.20. teisės aktų nustatyta tvarka vertina darbuotojų kasmetinę veiklą;
8.21. organizuoja visuomenės informavimą apie Globos namų veiklą;
8.22. organizuoja klientų priėmimą į Globos namus, padeda integruotis į bendruomenę, bendradarbiauja su klientų artimaisiais;
8.23. užtikrina licencijuotų ar akredituotų socialinių paslaugų atitiktį teisės aktuose nustatytiems reikalavimams ir siekia paslaugų kokybės;
8.24. rūpinasi, kad Globos namų darbuotojai ir paslaugų gavėjai galėtų realizuoti savo teises ir aktyviai dalyvauti Globos namų vidaus gyvenime bei bendruomenės veikloje;
8.25. rengia ir / ar tvirtina socialinių paslaugų teikimo ir individualius socialinės globos planus;
8.26. įstatymo nustatyta tvarka gina klientų asmenines ir turtines teises bei interesus;
8.27. organizuoja Globos namų gyventojų sveikatos priežiūrą ir piniginių lėšų apskaitą;
8.28. organizuoja klientams socialinės globos ir priežiūros reikalavimus atitinkančias gyvenimo sąlygas;
8.29. atlieka kitas direktoriaus pareigybės aprašyme, Globos namų nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.
9. Globos namų direktorius atsako už:
9.1. funkcijų, numatytų šiame pareigybės aprašyme ir Globos namų nuostatuose, vykdymą laiku ir kokybiškai;
9.2. tvarkomų dokumentų teisingumą ir turimos informacijos konfidencialumą;
9.3. nustatytos kompetencijos viršijimą ir piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi;
9.4. reikiamą specialistų kvalifikaciją pagal einamas pareigas;
9.5. tinkamų ir saugių darbo sąlygų sudarymą Globos namų darbuotojams;
9.6. viešųjų ir privačių interesų derinimo pažeidimus;
9.7. Globos namų darbo rezultatus, ūkinę, finansinę įstaigos veiklą;
9.8. įstaigos turto, valdomo pagal panaudos sutartį ar patikėjimo teise, saugumą ir tinkamą naudojimą;
9.9. priešgaisrinės saugos, saugos darbe ir etikos reikalavimų laikymąsi;
9.10. Globos namų teikiamų socialinių paslaugų atitiktį licencijavimo ir akreditavimo reikalavimams;
9.11. klientų saugumą, socialinių paslaugų poreikius atitinkančių paslaugų teikimą ir sveikatos priežiūrą tinkamu laiku;
9.12. Globos namų klientams socialinės globos ir priežiūros reikalavimus atitinkančių gyvenimo sąlygų sudarymą;
9.13. gerą įstaigos darbuotojų psichologinį mikroklimatą;
9.14. informacijos, susijusios su socialinių paslaugų gavėjų interesais, konfidencialumą;
9.15. skubių ir teisiškai pagrįstų priemonių organizavimą Globos namuose ir atitinkamų institucijų informavimą, nelaimingų atsitikimų ar kitų ekstremalių situacijų Globos namuose atvejais;
9.16. šiame pareigybės aprašyme nurodytų pareigų tinkamą vykdymą nustatytu laiku.
10. Už Globos namų nuostatų, teisės aktų, savininko teises ir pareigas įgyvendinančių institucijų sprendimų nevykdymą arba netinkamą vykdymą, savo pareigų ir funkcijų neatlikimą ar netinkamą atlikimą Globos namų direktorius atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Elektrėnų savivaldybė skelbia konkursus
Elektrėnų sav. Vievio meno mokyklos direktoriaus pareigoms eiti:
buveinės adresas: Semeliškių g. 40, 21378 Vievis;
pareigybės rūšis – darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (įstaigos vadovas);
pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nuo 2,1954 (gali didėti priklausomai nuo vadovaujamojo darbo patirties);
atrankos būdas – testas žodžiu (pokalbis).
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
1. turėti ne žemesnį kaip magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam prilygintą aukštojo mokslo kvalifikaciją, arba teisės aktų nustatyta tvarka pripažintą kaip lygiavertę užsienyje įgytą kvalifikaciją;
2. atitikti bent vieną iš šių reikalavimų:
2.1. turėti pedagogo kvalifikaciją ir ne mažesnį kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą;
2.2. turėti ugdymo mokslų arba verslo vadybos, arba viešojo administravimo magistro kvalifikacinį laipsnį, įgytą baigus švietimo vadybos (lyderystės) studijas, arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją, taip pat turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašas);
2.3. būti išklausęs pedagoginių ir psichologinių žinių kursą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, turėti ne mažesnį kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą arba ne mažesnę kaip 2 metų profesinės veiklos, kuri atitinka V ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, patirtį mokyklos vykdomų neformaliojo vaikų švietimo programų srityje;
2.4. turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, ir 5.1. papunktyje apibrėžtos lyderystės mokymui ir mokymuisi kompetencijos įvertinimas turėtų būti ne žemesnio kaip aukšto lygio (4 balai);
3. turėti 5 punkte nustatytas vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas;
4. turėti ne mažesnę kaip vienų metų nepertraukiamo vadovavimo ne mažesnei kaip 5 suaugusių asmenų grupei (grupėms) patirtį arba turėti ne mažesnę kaip vienų metų švietimo organizavimo ir (ar) priežiūros nepertraukiamą patirtį, įgytą viešojo administravimo institucijoje arba švietimo pagalbos įstaigoje. Vadovaujamo darbo patirtimi laikoma patirtis vadovaujant organizacijai, padaliniui ar struktūriškai apibrėžtai asmenų grupei, taip pat patirtis vykdant asmenų, vadovaujančių organizacijai, padaliniui ar struktūriškai apibrėžtai asmenų grupei, pavaduotojo funkcijas bei patirtis vykdant funkcijas, kai reikia organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti pavaldžių asmenų grupės darbą;
5. mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti trečiąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, apibrėžtą Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
6. ne žemesniu kaip B1 kalbos mokėjimo lygiu (pagal 2018 m. balandžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą (ES) Nr. 2018/646 dėl bendros geresnių paslaugų, susijusių su įgūdžiais ir kvalifikacijomis, teikimo sistemos („Europass“), kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 2241/2004/EB) mokėti bent vieną iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių). Užsienio kalbos mokėjimo lygis nustatomas vadovaujantis Priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“. Užsienio kalbos mokėjimo lygis įskaitomas pretendentams, baigusiems atitinkamos užsienio kalbos studijas aukštojoje arba iki 2009 metų aukštesniojoje mokykloje arba įgijusiems ne mažiau kaip pusę aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodytų kreditų atitinkama užsienio kalba, arba aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodyta, kad studijų metu įgijo atitinkamą užsienio kalbos mokėjimo lygį;
7. būti nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Švietimo įstatyme.
8. Vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijos suvokiamos kaip asmens bendrųjų ir specialiųjų gebėjimų bei žinių visuma, reikalinga sėkmingai profesinei veiklai ir esanti pagrindas sėkmingai atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas. Jos atitinka švietimo tikslus ir yra grindžiamos pagarba asmens orumui ir savitumui, tikėjimu kiekvieno žmogaus galimybėmis, mokymosi visą gyvenimą samprata, puikiu švietimo, mokymosi supratimu, žmogaus pažinimu, demokratiško vadovavimo principų išmanymu. Vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas sudaro:
8.1. lyderystė mokymui ir mokymuisi (turi žinių ir gebėjimų vadovauti įgyvendinant ugdymo programą (-as), suvokia ir geba sudaryti sąlygas kiekvieno mokinio įtraukčiai ir pažangai, geba organizuoti darbuotojų profesinį tobulėjimą, turi įgūdžių kurti ir puoselėti partnerystę ir visų bendruomenės narių bendradarbiavimą bei nuolat besimokančią organizaciją);
8.2. švietimo įstaigos ateities kūrimas (turi žinių ir gebėjimų kurti švietimo įstaigos viziją ir siekia ją įgyvendinti, geba taikyti inovacijas ir vertina bei skatina bendruomenės kūrybiškumą, geba inicijuoti organizacinius pokyčius ir geba atsakingai juos valdyti);
8.3. švietimo įstaigos gyvenimo valdymas (turi žinių ir gebėjimų valdyti organizacijos struktūrą, procesus ir išteklius, geba priimti pagrįstus sprendimus, geba organizuoti efektyvią komunikaciją, turi žinių ir geba valdyti viešuosius ryšius);
8.4. komandos formavimas ir įgalinimas (turi žinių ir gebėjimų pritraukti ir įgalinti talentus; puoselėti santykius ir organizacijos mikroklimatą);
8.5. asmeninis meistriškumas (suvokia emocinės kompetencijos svarbą ir ją nuolat tobulina; geba konstruktyviai valdyti sudėtingas situacijas bei stresą, geba sistemiškai mąstyti ir nuolat tobulėti, prisiimti atsakomybę už savo veiksmus, daryti įtaką komandai).
9. Aprašo 5 punkte nurodytų vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimą ar vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimui prilygintą vertinimą atlieka švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota institucija, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamu Vadovavimo valstybinei ar savivaldybės švietimo įstaigai (išskyrus aukštąją mokyklą) kompetencijų vertinimo ir jam prilyginto vertinimo tvarkos aprašu.
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
1. organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendinami Mokyklos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
2. užtikrina, kad Mokyklos veikloje būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir Mokyklos nuostatų;
3. nustato Mokyklos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą;
4. organizuoja Mokyklos finansinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą;
5. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, Mokyklos veiksmingos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
6. organizuoja Mokyklos veiklą, įgyvendindamas strateginį švietimo įstaigos valdymą;
7. vadovauja rengiant Mokyklos strateginį ir metinį planus, užtikrina jų įgyvendinimą;
8. organizuoja Mokyklos veiklos įsivertinimą ir stebėseną, analizuoja išteklių būklę ir atsako už švietimo įstaigos veiklos rezultatus;
9. nustato Mokyklos struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą;
10. nustato Mokyklos direktoriaus pavaduotojų ugdymui veiklos sritis;
11. teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka taiko poveikio priemones už padarytus darbo pareigų pažeidimus;
12. įgyvendina personalo valdymo priemones, sudaro galimybes ir skatina darbuotojus, užtikrina jų profesinį tobulėjimą ir Pedagogų etikos kodekso normų laikymąsi;
13. priima mokinius Elektrėnų savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymosi sutartis teisės aktų nustatyta tvarka ir rūpinasi sutarčių sąlygų vykdymu;
14. tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles, prieš tai įvykdęs informavimo ir konsultavimo procedūras Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka;
15. rūpinasi mokinių ugdymo, mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;
16. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius, bendradarbiavimu grįstus Mokyklos bendruomenės santykius;
17. vadovauja kuriant lyderystės ugdymui kultūrą, išlaikant ir stiprinant kiekvienam mokiniui mokytis ir savo galimybėms atskleisti palankią aplinką;
18. nustato Mokyklos bendruomenės elgesio ir etikos normas ir užtikrina, kad jų būtų laikomasi;
19. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
20. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes;
21. veikia Mokyklos vardu be įgaliojimo, sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti, atidaro ir uždaro sąskaitas bankuose;
22. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
23. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
24. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
25. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
26. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), vietos bendruomene ir partneriais, siekdamas Mokyklos tikslų, kartu su Mokyklos savivaldos institucijomis sprendžia svarbiausius įstaigos veiklos klausimus; bendradarbiauja su institucijomis, įstaigomis, įmonėmis ir organizacijomis, siekdamas efektyvaus įstaigos valdymo, ugdymo kokybės ir mokinių saugumo;
27. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;
28. kiekvienais metais iki sausio 20 dienos Mokyklos vadovas teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą. Mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitos struktūrą ir reikalavimus nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras;
29. kartu su Mokyklos taryba sprendžia Mokyklai svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
30. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
31. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, mokytojui, kitam Mokyklos darbuotojui, kuris nukentėjo nuo smurto, prievartos, patyčių, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimo;
32. teisės aktų nustatyta tvarka teikia ataskaitas, kitus dokumentus Elektrėnų savivaldybės ir kitoms institucijoms, garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos yra teisingi;
33. svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Mokyklos lėšų (įskaitant lėšas, skirtas Mokyklos darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu, užtikrina veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
34. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja gyventojų, įmonių, įstaigų ir kitų fizinių ir juridinių asmenų skundus, pareiškimus, prašymus ir pasiūlymus, teikia atsakymus;
35. vykdo Elektrėnų savivaldybės administracijos padalinio, kurio reguliavimo sričiai priskirta Mokykla, pavedimus veiklos organizavimo klausimais;
36. atlieka kitas funkcijas, nustatytas švietimo įstaigos nuostatuose ir kituose teisės aktuose.
37. Direktorius atsako už:
37.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Elektrėnų savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų laikymąsi ir tinkamą jų įgyvendinimą Mokykloje;
37.2. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, Mokyklos finansinę veiklą;
37.3. informacijos apie Mokykloje vykdomas neformaliojo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus viešą skelbimą;
37.4. demokratinį Mokyklos valdymą, bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
37.5. saugą darbe, gaisrinę saugą, turto ir aplinkos apsaugą, vidaus tvarką nustatančiuose dokumentuose nustatytų reikalavimų vykdymą.
38. Direktorius pavaldus Elektrėnų savivaldybės merui, atskaitingas Elektrėnų savivaldybės tarybai ir Elektrėnų savivaldybės merui. Už Mokyklos nuostatų, teisės aktų, savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimų nevykdymą arba netinkamą vykdymą direktorius atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Direktoriui, padariusiam darbo pareigų pažeidimą, taikomos Lietuvos Respublikos darbo kodekse numatytos poveikio priemonės.
39. Nesant darbe direktoriaus (komandiruotė, nedarbingumas, atostogos), jo funkcijas atlieka pavaduotojas ugdymui, o nesant pavaduotojo ugdymui – kitas Elektrėnų savivaldybės mero potvarkiu paskirtas asmuo.
Pretendentai dokumentus pateikia tiesiogiai, adresu: Elektrėnų savivaldybės administracija, 118 kab., Rungos g. 5, Elektrėnai, arba nurodytu elektroniniu paštu, arba, jei taip neįmanoma, registruotu laišku iki skelbime nurodytos datos, adresu: Elektrėnų savivaldybės administracijai, Rungos g. 5, LT-26110 Elektrėnai, arba elektroniniu paštu [email protected] iki 2025 m. gegužės 8 d.
Kontaktinė informacija: Rūta Bernotienė, Teisės ir personalo administravimo skyriaus vedėjo pavaduotoja, el. p. [email protected], arba Džeraldas Dagys, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas, el. p. [email protected], tel. (+370 528) 58 043.
Dokumentų originalai pateikiami tiesiogiai teikiant dokumentus arba atrankos dieną prieš pokalbį su pretendentu ir sutikrinti su kopijomis grąžinami.
Pretendentų atrankos posėdžio data 2025 m. gegužės 19 d. Su konkursą laimėjusiu asmeniu sudaroma terminuota darbo sutartis penkeriems metams.
Elektrėnų sav. Kietaviškių progimnazijos direktoriaus pareigoms eiti:
buveinės adresas: Saulės g. 3, LT-21411 Kareivonys, Kietaviškių sen.;
pareigybės rūšis – darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (įstaigos vadovas);
pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nuo 2,0095 (gali didėti priklausomai nuo vadovaujamojo darbo patirties);
atrankos būdas – testas žodžiu (pokalbis).
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
1. turėti ne žemesnį kaip magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam prilygintą aukštojo mokslo kvalifikaciją, arba teisės aktų nustatyta tvarka pripažintą kaip lygiavertę užsienyje įgytą kvalifikaciją;
2. atitikti bent vieną iš šių reikalavimų:
2.1. turėti pedagogo kvalifikaciją ir ne mažesnį kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą;
2.2. turėti ugdymo mokslų arba verslo vadybos, arba viešojo administravimo magistro kvalifikacinį laipsnį, įgytą baigus švietimo vadybos (lyderystės) studijas, arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją, taip pat turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašas);
2.3. turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, ir 5.1. papunktyje apibrėžtos lyderystės mokymui ir mokymuisi kompetencijos įvertinimas turėtų būti ne žemesnio kaip aukšto lygio (4 balai);
3. turėti 5 punkte nustatytas vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas;
4. turėti ne mažesnę kaip vienų metų nepertraukiamo vadovavimo ne mažesnei kaip 5 suaugusių asmenų grupei (grupėms) patirtį arba turėti ne mažesnę kaip vienų metų švietimo organizavimo ir (ar) priežiūros nepertraukiamą patirtį, įgytą viešojo administravimo institucijoje arba švietimo pagalbos įstaigoje. Vadovaujamo darbo patirtimi laikoma patirtis vadovaujant organizacijai, padaliniui ar struktūriškai apibrėžtai asmenų grupei, taip pat patirtis vykdant asmenų, vadovaujančių organizacijai, padaliniui ar struktūriškai apibrėžtai asmenų grupei, pavaduotojo funkcijas bei patirtis vykdant funkcijas, kai reikia organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti pavaldžių asmenų grupės darbą;
5.mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti trečiąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, apibrėžtą Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
6. ne žemesniu kaip B1 kalbos mokėjimo lygiu (pagal 2018 m. balandžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą (ES) Nr. 2018/646 dėl bendros geresnių paslaugų, susijusių su įgūdžiais ir kvalifikacijomis, teikimo sistemos („Europass“), kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 2241/2004/EB) mokėti bent vieną iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių). Užsienio kalbos mokėjimo lygis nustatomas vadovaujantis Priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“. Užsienio kalbos mokėjimo lygis įskaitomas pretendentams, baigusiems atitinkamos užsienio kalbos studijas aukštojoje arba iki 2009 metų aukštesniojoje mokykloje arba įgijusiems ne mažiau kaip pusę aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodytų kreditų atitinkama užsienio kalba, arba aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodyta, kad studijų metu įgijo atitinkamą užsienio kalbos mokėjimo lygį;
7. būti nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Švietimo įstatyme.
8. Vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijos suvokiamos kaip asmens bendrųjų ir specialiųjų gebėjimų bei žinių visuma, reikalinga sėkmingai profesinei veiklai ir esanti pagrindas sėkmingai atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas. Jos atitinka švietimo tikslus ir yra grindžiamos pagarba asmens orumui ir savitumui, tikėjimu kiekvieno žmogaus galimybėmis, mokymosi visą gyvenimą samprata, puikiu švietimo, mokymosi supratimu, žmogaus pažinimu, demokratiško vadovavimo principų išmanymu. Vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas sudaro:
8.1. lyderystė mokymui ir mokymuisi (turi žinių ir gebėjimų vadovauti įgyvendinant ugdymo programą (-as), suvokia ir geba sudaryti sąlygas kiekvieno mokinio įtraukčiai ir pažangai, geba organizuoti darbuotojų profesinį tobulėjimą, turi įgūdžių kurti ir puoselėti partnerystę ir visų bendruomenės narių bendradarbiavimą bei nuolat besimokančią organizaciją);
8.2. švietimo įstaigos ateities kūrimas (turi žinių ir gebėjimų kurti švietimo įstaigos viziją ir siekia ją įgyvendinti, geba taikyti inovacijas ir vertina bei skatina bendruomenės kūrybiškumą, geba inicijuoti organizacinius pokyčius ir geba atsakingai juos valdyti);
8.3. švietimo įstaigos gyvenimo valdymas (turi žinių ir gebėjimų valdyti organizacijos struktūrą, procesus ir išteklius, geba priimti pagrįstus sprendimus, geba organizuoti efektyvią komunikaciją, turi žinių ir geba valdyti viešuosius ryšius);
8.4. komandos formavimas ir įgalinimas (turi žinių ir gebėjimų pritraukti ir įgalinti talentus; puoselėti santykius ir organizacijos mikroklimatą);
8.5. asmeninis meistriškumas (suvokia emocinės kompetencijos svarbą ir ją nuolat tobulina; geba konstruktyviai valdyti sudėtingas situacijas bei stresą, geba sistemiškai mąstyti ir nuolat tobulėti, prisiimti atsakomybę už savo veiksmus, daryti įtaką komandai).
9. punkte nurodytų vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimą ar vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimui prilygintą vertinimą atlieka švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota institucija vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamu Vadovavimo valstybinei ar savivaldybės švietimo įstaigai (išskyrus aukštąją mokyklą) kompetencijų vertinimo ir jam prilyginto vertinimo tvarkos aprašu.
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
1. organizuoja Progimnazijos darbą, kad būtų įgyvendinami Progimnazijos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
2. užtikrina, kad Progimnazijos veikloje būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir Progimnazijos nuostatų;
3. nustato Progimnazijos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą;
4. organizuoja Progimnazijos finansinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą;
5. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, Progimnazijos veiksmingos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
6. organizuoja Progimnazijos veiklą, įgyvendindamas strateginį švietimo įstaigos valdymą;
7. vadovauja rengiant Progimnazijos strateginį ir metinį planus, užtikrina jų įgyvendinimą;
8. organizuoja Progimnazijos veiklos įsivertinimą ir stebėseną, analizuoja išteklių būklę ir atsako už švietimo įstaigos veiklos rezultatus;
9. nustato Progimnazijos struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą;
10. nustato Progimnazijos direktoriaus pavaduotojų ugdymui veiklos sritis;
11. teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka taiko poveikio priemones už padarytus darbo pareigų pažeidimus;
12. įgyvendina personalo valdymo priemones, sudaro galimybes ir skatina darbuotojus, užtikrina jų profesinį tobulėjimą ir Pedagogų etikos kodekso normų laikymąsi;
13. priima mokinius Elektrėnų savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymosi sutartis teisės aktų nustatyta tvarka ir rūpinasi sutarčių sąlygų vykdymu;
14. tvirtina Progimnazijos darbo tvarkos taisykles, prieš tai įvykdęs informavimo ir konsultavimo procedūras Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka;
15. rūpinasi mokinių ugdymo, mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;
16. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius, bendradarbiavimu grįstus Progimnazijos bendruomenės santykius;
17. vadovauja kuriant lyderystės ugdymui kultūrą, išlaikant ir stiprinant kiekvienam mokiniui mokytis ir savo galimybėms atskleisti palankią aplinką;
18. nustato Progimnazijos bendruomenės elgesio ir etikos normas ir užtikrina, kad jų būtų laikomasi;
19. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
20. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;
21. veikia Progimnazijos vardu be įgaliojimo, sudaro Progimnazijos vardu sutartis Progimnazijos funkcijoms atlikti, atidaro ir uždaro sąskaitas bankuose;
22. organizuoja Progimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
23. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Progimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
24. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
25. inicijuoja Progimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
26. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), vietos bendruomene ir partneriais, siekdamas Progimnazijos tikslų, kartu su Progimnazijos savivaldos institucijomis sprendžia svarbiausius įstaigos veiklos klausimus; bendradarbiauja su institucijomis, įstaigomis, įmonėmis ir organizacijomis siekdamas efektyvaus įstaigos valdymo, ugdymo kokybės ir mokinių saugumo;
27. atstovauja Progimnazijai kitose institucijose;
28. kiekvienais metais iki sausio 20 dienos Progimnazijos vadovas teikia Progimnazijos bendruomenei ir Progimnazijos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą. Progimnazijos vadovo metų veiklos ataskaitos struktūrą ir reikalavimus nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras;
29. kartu su Progimnazijos taryba sprendžia Progimnazijai svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
30. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
31. Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Savivaldybės merą dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
32. sudaro Vaiko gerovės komisiją, rūpinasi socialinės ir specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos mokiniams teikimu, minimalios priežiūros organizavimu, užtikrina smurto prevencijos priemonių įgyvendinimą Progimnazijoje;
33. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, mokytojui, kitam Progimnazijos darbuotojui, kuris nukentėjo nuo smurto, prievartos, patyčių, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimo;
34. teisės aktų nustatyta tvarka teikia ataskaitas, kitus dokumentus Elektrėnų savivaldybės ir kitoms institucijoms, garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos yra teisingi;
35. svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Progimnazijos lėšų (įskaitant lėšas, skirtas Progimnazijos darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu, užtikrina veiksmingą Progimnazijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
36. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja gyventojų, įmonių, įstaigų ir kitų fizinių ir juridinių asmenų skundus, pareiškimus, prašymus ir pasiūlymus, teikia atsakymus;
37. vykdo Elektrėnų savivaldybės administracijos padalinio, kurio reguliavimo sričiai priskirta Progimnazija, pavedimus veiklos organizavimo klausimais;
38. atlieka kitas funkcijas, nustatytas švietimo įstaigos nuostatuose ir kituose teisės aktuose.
39. Direktorius atsako už:
39.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Elektrėnų savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų laikymąsi ir tinkamą jų įgyvendinimą Progimnazijoje;
39.2. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Progimnazijos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Progimnazijos veiklos rezultatus, Progimnazijos finansinę veiklą;
39.3. informacijos apie Progimnazijoje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Progimnazijos išorinio vertinimo rezultatus, Progimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus viešą skelbimą;
39.4. demokratinį Progimnazijos valdymą, bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
39.5. gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;
39.6. saugą darbe, gaisrinę saugą, turto ir aplinkos apsaugą, vidaus tvarką nustatančiuose dokumentuose nustatytų reikalavimų vykdymą.
40. Direktorius pavaldus Elektrėnų savivaldybės merui, atskaitingas Elektrėnų savivaldybės tarybai ir Elektrėnų savivaldybės merui. Už Progimnazijos nuostatų, teisės aktų, savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimų nevykdymą arba netinkamą vykdymą direktorius atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Direktoriui, padariusiam darbo pareigų pažeidimą, taikomos Lietuvos Respublikos darbo kodekse numatytos poveikio priemonės.
41. Nesant direktoriaus (komandiruotė, nedarbingumas, atostogos), jo funkcijas atlieka pavaduotojas ugdymui, o nesant pavaduotojo ugdymui – kitas Elektrėnų savivaldybės mero potvarkiu paskirtas asmuo.
Pretendentai dokumentus pateikia tiesiogiai, adresu: Elektrėnų savivaldybės administracija, 118 kab., Rungos g. 5, Elektrėnai, arba nurodytu elektroniniu paštu, arba, jei taip neįmanoma, registruotu laišku iki skelbime nurodytos datos, adresu: Elektrėnų savivaldybės administracijai, Rungos g. 5, LT-26110 Elektrėnai, arba elektroniniu paštu [email protected] iki 2025 m. gegužės 6 d.
Kontaktinė informacija: Rūta Bernotienė, Teisės ir personalo administravimo skyriaus vedėjo pavaduotoja, el. p. [email protected], arba Džeraldas Dagys, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas, el. p. [email protected], tel. (+370 528) 58 043.
Dokumentų originalai pateikiami tiesiogiai teikiant dokumentus arba atrankos dieną prieš pokalbį su pretendentu ir sutikrinti su kopijomis grąžinami.
Pretendentų atrankos posėdžio data 2025 m. gegužės 15 d. įskaitytinai.
Elektrėnų mokyklos-darželio „Žiogelis“ direktoriaus pareigoms eiti:
buveinės adresas: Trakų g. 6, 26119, Elektrėnai;
pareigybės rūšis – darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (įstaigos vadovas);
pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nuo 2,1954 (gali didėti priklausomai nuo vadovaujamojo darbo patirties);
atrankos būdas – testas žodžiu (pokalbis).
Su konkursą laimėjusiu asmeniu sudaroma terminuota darbo sutartis penkeriems metams.
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
1. turėti ne žemesnį kaip magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam prilygintą aukštojo mokslo kvalifikaciją, arba teisės aktų nustatyta tvarka pripažintą kaip lygiavertę užsienyje įgytą kvalifikaciją;
2. atitikti bent vieną iš šių reikalavimų:
2.1. turėti pedagogo kvalifikaciją ir ne mažesnį kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą;
2.2. turėti ugdymo mokslų arba verslo vadybos, arba viešojo administravimo magistro kvalifikacinį laipsnį, įgytą baigus švietimo vadybos (lyderystės) studijas, arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją, taip pat turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašas);
2.3. turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, ir 5.1. papunktyje apibrėžtos lyderystės mokymui ir mokymuisi kompetencijos įvertinimas turėtų būti ne žemesnio kaip aukšto lygio (4 balai);
3. turėti 5 punkte nustatytas vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas;
4. turėti ne mažesnę kaip vienų metų nepertraukiamo vadovavimo ne mažesnei kaip 5 suaugusių asmenų grupei (grupėms) patirtį arba turėti ne mažesnę kaip vienų metų švietimo organizavimo ir (ar) priežiūros nepertraukiamą patirtį, įgytą viešojo administravimo institucijoje arba švietimo pagalbos įstaigoje. Vadovaujamo darbo patirtimi laikoma patirtis vadovaujant organizacijai, padaliniui ar struktūriškai apibrėžtai asmenų grupei, taip pat patirtis vykdant asmenų, vadovaujančių organizacijai, padaliniui ar struktūriškai apibrėžtai asmenų grupei, pavaduotojo funkcijas bei patirtis vykdant funkcijas, kai reikia organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti pavaldžių asmenų grupės darbą;
5. mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti trečiąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, apibrėžtą Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
6. ne žemesniu kaip B1 kalbos mokėjimo lygiu (pagal 2018 m. balandžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimą (ES) Nr. 2018/646 dėl bendros geresnių paslaugų, susijusių su įgūdžiais ir kvalifikacijomis, teikimo sistemos („Europass“), kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 2241/2004/EB) mokėti bent vieną iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių). Užsienio kalbos mokėjimo lygis nustatomas vadovaujantis Priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“. Užsienio kalbos mokėjimo lygis įskaitomas pretendentams, baigusiems atitinkamos užsienio kalbos studijas aukštojoje arba iki 2009 metų aukštesniojoje mokykloje arba įgijusiems ne mažiau kaip pusę aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodytų kreditų atitinkama užsienio kalba, arba aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodyta, kad studijų metu įgijo atitinkamą užsienio kalbos mokėjimo lygį;
7. būti nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Švietimo įstatyme.
8. Vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijos suvokiamos kaip asmens bendrųjų ir specialiųjų gebėjimų bei žinių visuma, reikalinga sėkmingai profesinei veiklai ir esanti pagrindas sėkmingai atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas. Jos atitinka švietimo tikslus ir yra grindžiamos pagarba asmens orumui ir savitumui, tikėjimu kiekvieno žmogaus galimybėmis, mokymosi visą gyvenimą samprata, puikiu švietimo, mokymosi supratimu, žmogaus pažinimu, demokratiško vadovavimo principų išmanymu. Vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas sudaro:
8.1. lyderystė mokymui ir mokymuisi (turi žinių ir gebėjimų vadovauti įgyvendinant ugdymo programą (-as), suvokia ir geba sudaryti sąlygas kiekvieno mokinio įtraukčiai ir pažangai, geba organizuoti darbuotojų profesinį tobulėjimą, turi įgūdžių kurti ir puoselėti partnerystę ir visų bendruomenės narių bendradarbiavimą bei nuolat besimokančią organizaciją);
8.2. švietimo įstaigos ateities kūrimas (turi žinių ir gebėjimų kurti švietimo įstaigos viziją ir siekia ją įgyvendinti, geba taikyti inovacijas ir vertina bei skatina bendruomenės kūrybiškumą, geba inicijuoti organizacinius pokyčius ir geba atsakingai juos valdyti);
8.3. švietimo įstaigos gyvenimo valdymas (turi žinių ir gebėjimų valdyti organizacijos struktūrą, procesus ir išteklius, geba priimti pagrįstus sprendimus, geba organizuoti efektyvią komunikaciją, turi žinių ir geba valdyti viešuosius ryšius);
8.4. komandos formavimas ir įgalinimas (turi žinių ir gebėjimų pritraukti ir įgalinti talentus; puoselėti santykius ir organizacijos mikroklimatą);
8.5. asmeninis meistriškumas (suvokia emocinės kompetencijos svarbą ir ją nuolat tobulina; geba konstruktyviai valdyti sudėtingas situacijas bei stresą, geba sistemiškai mąstyti ir nuolat tobulėti, prisiimti atsakomybę už savo veiksmus, daryti įtaką komandai).
9. 5 punkte nurodytų vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimą ar vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimui prilygintą vertinimą atlieka švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota institucija vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamu Vadovavimo valstybinei ar savivaldybės švietimo įstaigai (išskyrus aukštąją mokyklą) kompetencijų vertinimo ir jam prilyginto vertinimo tvarkos aprašu.
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
1. organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendinami Mokyklos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
2. užtikrina, kad Mokyklos veikloje būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir Mokyklos nuostatų;
3. nustato Mokyklos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą;
4. organizuoja Mokyklos finansinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą;
5. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, Mokyklos veiksmingos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
6. organizuoja Mokyklos veiklą, įgyvendindamas strateginį švietimo įstaigos valdymą;
7. vadovauja rengiant Mokyklos strateginį ir metinį planus, užtikrina jų įgyvendinimą;
8. organizuoja Mokyklos veiklos įsivertinimą ir stebėseną, analizuoja išteklių būklę ir atsako už švietimo įstaigos veiklos rezultatus;
9. nustato Mokyklos struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą;
10. nustato Mokyklos direktoriaus pavaduotojų ugdymui veiklos sritis;
11. teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka taiko poveikio priemones už padarytus darbo pareigų pažeidimus;
12. įgyvendina personalo valdymo priemones, sudaro galimybes ir skatina darbuotojus, užtikrina jų profesinį tobulėjimą ir Pedagogų etikos kodekso normų laikymąsi;
13. priima mokinius Elektrėnų savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis su į Mokyklą pagal Elektrėnų savivaldybės patvirtintą tvarką priimtų vaikų tėvais (globėjais) ir rūpinasi sutarčių sąlygų vykdymu;
14. tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles, prieš tai įvykdęs informavimo ir konsultavimo procedūras Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka;
15. rūpinasi mokinių ugdymo, mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;
16. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius, bendradarbiavimu grįstus Mokyklos bendruomenės santykius;
17. vadovauja kuriant lyderystės ugdymui kultūrą, išlaikant ir stiprinant kiekvienam mokiniui mokytis ir savo galimybėms atskleisti palankią aplinką;
18. nustato Mokyklos bendruomenės elgesio ir etikos normas ir užtikrina, kad jų būtų laikomasi;
19. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
20. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes;
21. veikia Mokyklos vardu be įgaliojimo, sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti, atidaro ir uždaro sąskaitas bankuose;
22. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
23. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
24. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
25. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
26. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), vietos bendruomene ir partneriais, siekdamas Mokyklos tikslų, kartu su Mokyklos savivaldos institucijomis sprendžia svarbiausius įstaigos veiklos klausimus; bendradarbiauja su institucijomis, įstaigomis, įmonėmis ir organizacijomis siekdamas efektyvaus įstaigos valdymo, ugdymo kokybės ir mokinių saugumo;
27. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;
28. kiekvienais metais iki sausio 20 dienos Mokyklos vadovas teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą. Mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitos struktūrą ir reikalavimus nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras;
29. kartu su Mokyklos taryba sprendžia Mokyklai svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
30. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
31. Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Savivaldybės merą dėl minimalios priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
32. sudaro Vaiko gerovės komisiją, rūpinasi socialinės ir specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos mokiniams teikimu, minimalios priežiūros organizavimu, užtikrina smurto prevencijos priemonių įgyvendinimą Mokykloje;
33. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, mokytojui, kitam Mokyklos darbuotojui, kuris nukentėjo nuo smurto, prievartos, patyčių, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimo;
34. teisės aktų nustatyta tvarka teikia ataskaitas, kitus dokumentus Elektrėnų savivaldybės ir kitoms institucijoms, garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos yra teisingi;
35. svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Mokyklos lėšų (įskaitant lėšas, skirtas Mokyklos darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu, užtikrina veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
36. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja gyventojų, įmonių, įstaigų ir kitų fizinių ir juridinių asmenų skundus, pareiškimus, prašymus ir pasiūlymus, teikia atsakymus;
37. vykdo Elektrėnų savivaldybės administracijos padalinio, kurio reguliavimo sričiai priskirta Mokykla, pavedimus veiklos organizavimo klausimais;
38. atlieka kitas funkcijas, nustatytas švietimo įstaigos nuostatuose ir kituose teisės aktuose.
39. Direktorius atsako už:
39.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Elektrėnų savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Savivaldybės administracijos direktorius įsakymų laikymąsi ir tinkamą jų įgyvendinimą Mokykloje;
39.2. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, Mokyklos finansinę veiklą;
39.3. informacijos apie Mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus viešą skelbimą;
39.4. demokratinį Mokyklos valdymą, bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
39.5. gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;
39.6. saugą darbe, gaisrinę saugą, turto ir aplinkos apsaugą, vidaus tvarką nustatančiuose dokumentuose nustatytų reikalavimų vykdymą.
40. Direktorius pavaldus Elektrėnų savivaldybės merui, atskaitingas Elektrėnų savivaldybės tarybai ir Elektrėnų savivaldybės merui. Už Mokyklos nuostatų, teisės aktų, savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimų nevykdymą arba netinkamą vykdymą direktorius atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Direktoriui, padariusiam darbo pareigų pažeidimą, taikomos Lietuvos Respublikos darbo kodekse numatytos poveikio priemonės.
41. Nesant darbe direktoriaus (komandiruotė, nedarbingumas, atostogos), jo funkcijas atlieka pavaduotojas ugdymui, o nesant pavaduotojo ugdymui – kitas Elektrėnų savivaldybės mero potvarkiu paskirtas asmuo.
Pretendentai dokumentus pateikia tiesiogiai, adresu: Elektrėnų savivaldybės administracija, 118 kab., Rungos g. 5, Elektrėnai, arba nurodytu elektroniniu paštu, arba, jei taip neįmanoma, registruotu laišku iki skelbime nurodytos datos, adresu: Elektrėnų savivaldybės administracijai, Rungos g. 5, LT-26110 Elektrėnai, arba elektroniniu paštu [email protected] iki 2025 m. gegužės 13 d. įskaitytinai.
Kontaktinė informacija: Rūta Bernotienė, Teisės ir personalo administravimo skyriaus vedėjo pavaduotoja, el. p. [email protected], arba Džeraldas Dagys, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas, el. p. [email protected], tel. (+370 528) 58 043.
Dokumentų originalai pateikiami tiesiogiai teikiant dokumentus arba atrankos dieną prieš pokalbį su pretendentu ir sutikrinti su kopijomis grąžinami.
Pretendentų atrankos posėdžio data 2025 m. gegužės 22 d.
Pretendentai pateikia šiuos dokumentus (toliau – dokumentai):
1. prašymą dalyvauti konkurse;
2. asmens tapatybę ir išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijas;
3. gyvenimo aprašymą, parengtą Europass CV formatu lietuvių kalba;
4. vadovavimo švietimo įstaigai gaires, kuriose išdėstyti pretendento siūlymai dėl atitinkamos švietimo įstaigos, į kurios vadovo pareigas pretenduojama, veiklos (tikslų, prioritetų, jų įgyvendinimo būdų ir kt.), taip pat pretendento nuostatos apie vadovavimą ir vadovo vaidmenį. Gairėse turi atsispindėti pretendento gebėjimai atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas. Vadovavimo švietimo įstaigai gairių apimtis neturi būti didesnė kaip 10 000 spaudos ženklų (iki 5 puslapių teksto);
5. pretendento vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimo arba jam prilyginto vertinimo ataskaitos, išduotos Kvalifikacinių reikalavimų aprašo nustatyta tvarka, kopiją;
6. darbo stažą patvirtinančių dokumentų kopijas;
7. užsienio kalbos pagal Kvalifikacinių reikalavimų apraše nustatytus reikalavimus mokėjimo lygį patvirtinančio dokumento kopiją (-as). Kalbos mokėjimo lygį patvirtinančiame dokumente turi būti patvirtinta, kad tokį lygį asmuo yra įgijęs, ar lygis patvirtinamas išlaikytu atitinkamo lygio egzaminu (-ais). Užsienio kalbos mokėjimo lygis įskaitomas pretendentams, baigusiems atitinkamos užsienio kalbos studijas aukštojoje arba iki 2009 metų aukštesniojoje mokykloje, arba įgijusiems ne mažiau kaip pusę aukštojo mokslo diplome nurodytų kreditų atitinkama užsienio kalba, arba aukštojo mokslo diplomo priedėlyje nurodyta, kad studijų metu įgijo atitinkamą užsienio kalbos mokėjimo lygį;
8. dokumentų, liudijančių kitų kvalifikacinių reikalavimų atitikimą, kopijas (jeigu tokius dokumentus turi);
9. gali pateikti buvusių darbdavių rekomendacijas.